خبرنگار وجدان بیدار جامعه است
نوشته شده توسط : iyem

در متن ارسالی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی كه نسخه ای از آن روز دوشنبه به ایرنا ارسال شد،آمده است: در دنیای امروز كه دنیای تبدل پرسرعت اطلاعات است؛ رسانه به عنوان مهم‌ترین وسیله برقراری این ارتباط و رساندن اخبار و اطلاعات به چهار گوشه جهان نقش اساسی ایفا می‌كند.

بیانیه می افزاید: در این میان نیز خبر به عنوان زبان مشترك جهان محصول آگاهی و خودورزی و جزء لاینفك رسانه‌ها، حامل پیام‌ها و اندیشه‌های روشن و حقایق اتفاق افتاده در سطح ملی و بین‌المللی است.

این بیانیه یادآورشد: در این بین كار خبرنگار و رسانه به عنوان حامل خبر و منعكس كننده رویدادها بسیار حساس و حیاتی است، چون از یك جهت باید حامل خبر موثق، به هنگام و فراگیر بوده و در این دهكده كوچك جهانی به تسریع در جریان آزاد اطلاعات و اخبار كمك كند و از طرفی دیگر در مقابل بنگاه‌های دروغ پراكنی نظام‌های سلطه جهانی و تبلیغات منحرفانه رسانه‌ای (شانتاژ خبری) به درستی موضع‌گیر كند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این بیانیه افزود: اصحاب رسانه و جراید به ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در این شرایط وظیفه‌ای خطیر و چند وجهی بر عهده دارند و دیگر فقط رسالت رسانه‌های آزاد، مستقل و حقیقت‌گو؛ بیان درست، صحیح و سریع رویدادهای مخابره اخبار به آن سوی مرزها نیست، بلكه مقابله چند وجهی با تمام و شبیخون فرهنگی وسیاسی و جنگ رسانه‌ای وشانتارهای خبری، آگاه سازی عموم توده‌های مردمی و بالا بردن سطح تقكر و خرد نیز به وظایف و كاركردهای آن‌ها اضافه شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: خبرنگار وجدان بیدار جامعه است و به عنوان دیده‌بان صادق باید در تلاش برای اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و سریع حوادث و رخدادها برآمده و در این مسیر از هیچ كوششی دریغ نورزیده و تحت تاثیر جوسازی‌ها، شایعه پراكنی‌ها، شانتاژهای خبری و فشارهای خارجی قرار نگیرد.

فراهنگ** 1883





:: برچسب‌ها: بهار , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: